Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Další ročník odstartoval

Již tradičně zahájila novou sezónu Panerai Classic Yacht Challenge regata Antigua Classic, kterou i končí tamní sezóna. Tuto regatu, jejíž 29. ročník se odjel letos v dubnu, založil v roce 1967 Antigua Yacht Club.

 

Kdykoliv píšu o tomto jedinečném seriálu regat a jmenuji vítěze jednotlivých kategorií, mám pocit, že už neexistuje nic povrchnějšího. Samotné jméno lodě nikomu nic neřekne a přitom popsat každou ze zúčastněných lodí, nejenom ty vítězné, by vydalo na knihu. Když ale vidím ty překrásné obrázky starých lodí, nemůžu se ubránit tomu, abych se s vámi o ně nepodělil. A tak neudělám nyní výjimku a abych vzdal hold těm úspěšným, vyjmenuji je v následujícím odstavci.

Antigua Classic Yacht Regata 2016 se konala od 13. do 19.4. a byla vypsána v pěti kategoriích: Vintage, Classic , Traditional, Classic GRP a Spirit of Tradition. Během čtyř dnů se odjely čtyři rozjížďky v délce od 11 do 20 námořních mil. Ve čtyřech rozjížďkách v pěti kategoriích pouze sedm lodí dokázalo dojet na prvním místě – byly to: The Blue Peter, Mary Rose, Janley, Argo, Heron, Dragonera a Wild Horses.

Ve třídě Vintage A si doplul pro vítězství bermudský kutr The Blue Peter z roku 1930, který se zúčastnil v posledních letech většiny regat seriálu Panerai Clasic Yacht Challenge. V kategorii Vintage B dominovala devadesát let stará americká jachta Mary Rose. Pro nejvyšší příčku v kategorii Vintage C a pro celkové vítězství v regatě si doplula z mahagonu a dubu stavěná bermudská šalupa Janley z roku 1948. Loď postavila kalifornská loděnice Kettenburg Marine ze San Diega a během svého života se zúčastnila nespočetně regat na západním americkém pobřeží, jako například závodu Transpac nebo Lipton Cup. Janley změnila majitele v roce 2014 a prošla nákladnou a rozsáhlou rekonstrukcí v loděnici Woodstock Boatbuilders. Celkový vítěz regaty si vždy odveze jako hlavní cenu luxusní hodinky Panerai s gravírovaným logem regaty na zadní straně.

Kategorii Classic A vládla velká dáma moří, trojstěžník Adix z roku 1984. Šalupa Zemi si dojela pro vítězství v kategorii Traditional Racing Class a v kategorii Classic GRP se o prvenství dělily se shodným počtem bodů hned dvě lodě, Frolic a Lazy Leg. Kategorie Spirit of Tradition měla dvě třídy A a B. Dragonera z roku 1994 zvítězila ve třídě A a W-Class Wild Horses z roku 1997 si nenechala uniknout první místo ve třídě B. Pod design obou lodí se potom podepsal stejný architekt, Američan Joel White.

Součástí regaty je také Single Handed Race, do kterého nastoupilo 11 lodí. Z kategorie Spirit of Tradition si pro vítězství Free Spirit (Spirit 56). Sedmnáctimetrový škuner Sorca z roku 1978 zvítězil v kategorii přes 45 stop. Nejrychlejší v kategorii do 45 stop byl anglický folkboat Lorema z roku 1942. Posledním vyhlašovaným oceněním byl Concours d’Elegance, na podium si pro cenu přišla posádka 25metrové bermudské joly Nordwind, která byla postavená a na vodu spuštěná v Německu v roce 1939, aby sloužila pro výcvik kadetů německé Kriegsmarine.

Druhá runda Panerai Classic Yacht Challenge se nyní stěhuje do Evropy, kde regata Les Voiles d’Antibes zahájí od 1. do 5. června letošní Mediterranean Circuit.

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Modrá stuha Slap

Sport | Viktor Brejcha
title

Poslední slovo

Blog | Petr Láska