Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Naturalizovaná Němka

Na letošní výstavě Hanseboot Ancora v německém Neustadt in Holstein slavila relativně v tichosti, samozřejmě z pohledu českého publika, světovou premiéru vlajková loď loděnice Comfort Yachts, Comfortina 46.

 

Původně švédská značka z města Arvika (COMFORTBÅTAR AB) nikdy nepatřila objemem výroby k největším. Založená byla v roce 1964, jejím zakladatelem byl Kennet Albinson a jejím prvním významným modelem byla Comfortina 32 (1968-1998), která se dodnes na trhu použitých lodí s rokem výroby nad 1990 prodává za cenu kolem 40 000 euro. Druhým modelem byla Comfortina 38 (1985–1997), kterou budete v hezkém stavu těžko shánět pod cenu 100 000 euro. Dvacet pět let stará loď si dodnes drží stejnou cenu, za kterou pomalu koupíte novou loď od nějakého masového výrobce. To hovoří samo za sebe o kvalitách lodí Comfortina.

Než se dostala do německého vlastnictví, měla loděnice v nabídce tři modely, 35, 39 a 42, přičemž právě model Comfortina 39 byl posledním nově představeným (2006), který vzešel čistě ze švédských rukou. Typickým znakem těchto lodí byla vždy vysoká kvalita použitých materiálů a jejich příkladné zpracování, samozřejmě vedle plavebních výkonů. Také vždy moderní vzhled s nízkou nástavbou a zajímavou proporcí prozradí každou Comfortinu v marině. Bohužel, loděnice se dostala v poslední krizi do insolvence, která však byla důsledně řízena, aby nikdo neutrpěl žádné újmy.

Se ctí se tedy loděnice vypořádala se svými problémy tím, že přešla do německého vlastnictví. Loděnici koupil se všemi právy, formami, plány a dokumentací Niels Töbke, její tehdejší ředitel, a spolu s ním také podnikatel z Kielu a majitel lodě Comfortina 42, Chris de la Motte. V polovině roku 2012 byla přestěhována výroba lodí Dehler ze svého původního místa ve Freienohl do výrobního závodu značky Hanse v Greifswaldu a v uvolněných prostorách začala rozvíjet své aktivity loděnice SQ Freienohl, která se od počátku roku 2013 ujala kromě svých jiných aktivit také výroby lodí Comfortina. Výroba ve Švédsku už totiž byla ekonomicky neudržitelná. Ve Freienohl totiž zůstala po Dehleru celá řada zkušených odborníků, kteří neměli chuť stěhovat se s loděnicí jinam. Nebyl tak problém zaměstnat kvalifikovaný personál a hned po přestěhování se loděnice pustila do stavby dvou objednaných modelů 35.

Od 1.1. 2013 je tedy na trhu společnost COMFORTINA GmbH & Co KG, sídlící v severoněmeckém Schleswigu, která disponuje plochou hal 6000 m2, kde nabízí jak stavbu nových lodí, tak i opravy a zimování. Nové lodě Comfortina se dnes vyrábějí v polském Gdaňsku v malé rodinné loděnici Algro Yachting, která je svými technologickými postupy schopná reagovat na specifické požadavka zákazníků. Loděnice Comfortina si samozřejmě nastavuje a pozorně hlídá kvalitativní standardy. Už v roce 2015 představitelé loděnice Comfortina avizovali na výstavě Boot Düsseldorf přípravu výroby vlajkové lodě s označením Comfortina 46. O dva roky později se na konci května tato loď skutečně představila v Neustadtu.

Loděnice prezentuje svou vlajkovou loď jako semi-custom, což znamená, že jen technická stránka lodě je typově standardizována a vše ostatní lze přizpůsobit požadavkům zákazníků. Comfortina 46 je především luxusní turistickou lodí, která však také pod plachtami svým konkurentům nic nedaruje. O temperament lodi se stará nejen velkorysé pojetí oplachtění, ale především tvar a konstrukce lehkého trupu s vysokými hodnotami vztlaku. Fyzické seznámení s lodí na Hanseboot Ancora (pravděpodobně jí uvidíte také na podzim na Hanseboot Hamburg) přesvědčilo o nadprůměrné kvalitě lodě, a to jak z pohledu použitých materiálů a technických komponent, tak i pohledu jejich pečlivého zpracování. Ve výčtu příplatkové výbavy nechybí ani dvě kormidla a zvedací kýl, což není v této kategorii lodí obvyklé. Comfortina 46 používá dánské kormidelní systémy JEFA, kování Harken, stopery Spinlock a vinšny Andersen. Komponenty takeláže Seldén a Rodkick, spolu s rolfokem Furlex 300 TD jednoduchý výčet hlavních dodavatelů uzavírají. Samozřejmostí již dnes je, že veškeré osvětlení je řešeno technologií LED.

Pod konstrukci lodě Comfortina 46 se podepsal Dieter Blank a je to jeho první počin pro tuto loděnici.

 

Technické údaje

Celková délka            14,10 m

Délka na vodorysce   12,73

Šířka   4,15 m

Ponor  2,30/2,60 m

Ponor  2,40/1,90/1,35 m (zvedací kýl)

Hlavní plachta           63,6 m2

Genua 108 %            51,6 m2

Nádrž na vodu           2x 250 l

Boiler na teplou vodu           50 l

Nádrž na palivo         300 l

Akumulátory  4x220 Ah AGM servisní, 1x90 Ah AGM startovací

Motor  Volvo Penta D2-75 (75 k), Saildrive

Lednice           130 l

Mrazák           65 l

Cena   624 750 euro vč. 19 % DPH (bez plachet)

www.comfortina.de

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Fjord 36 Xpres

Novinky | Petr Láska
title

Bente 39

Novinky | Michal Štěpán
Tabletový magazín MyBoat
Stahujte ZDARMA, čtěte offline!
AppStore Google Play