Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Další objednávka

Obchodní úspěšnost značky Wally dokazují příchozí objednávky. Možná právě proto, že se jedná o velmi specifické lodě ve velmi specifické cenové hladině, není o zákazníky, kteří chtějí být výjimeční, nouze.

 

Objednávková kniha loděnice Wally se rozšířila o další položku, mega sailer Wally 145, 44 metrů extrémního výkonu, komfortu a stylingu. Pro německého zákazníka, který hodlá s lodí plout kolem celého světa, vytvořil nautickou architekturu a design této lodě German Frers, který říká: „"Nová Wally 145 byla vytvořena pro znalého a velmi zkušeného jachtaře, který si dokáže užít citlivou, dobře vyváženou, příjemnou a rychlou plachetnici při plavbě se svou rodinou, ale také, co je nejdůležitější, při závodění kolem. Původní zadání po prvních setkáních se zákazníkem vyznívala pro větší komfortní jachtu, která by svým pojetím přesahovala zažité normy. Po dalších jednáních se při hledání agility a rychlosti podoba lodě stále zmenšovala a do popředí přicházely jiné priority. S cílem dosáhnout co nejlepších výkonů se hmotnost lodi při zachování všech dalších požadavků stále zmenšovala. Loď dostala do vínku velmi sofistikovaný systém ovládání plachet a v jejím podpalubí zůstaly tři oddělené samostatné obytné sekce.“

Poměr plochy plachet k výtlaku a samozřejmě také štíhlost trupu jsou daleko před podobnými hodnotami jiných megajachet, čehož výsledkem je, že loď této velikosti a hmotnosti pluje již na vítr o rychlosti 6 uzlů. Také v silném větru je loď díky tvaru trupu velmi stabilní a dobře ovladatelná a zasluhuje se o to i výsuvný kýl, který lze při plném výkonu spustit až na ponor 7 metrů. Wally 145 kombinuje skutečně velký vnitřní prostor v trupu a současně nízkou suchou hmotnost, která činí pouhých 171 tun, což je přibližně o 100 tun méně, než mají stejně veliké lodě. Je to dáno především velmi širokým využitím uhlíkových kompozitů a jiných lehkých a špičkových materiálů.

Wally 145 pohání unikátní hybridní systém s lithiovými bateriemi, s kterým se loď dokáže pohybovat naprosto neslyšně a současně je i při noční plavbě stále plně autonomní se zajištěním jak dostatku energie pro klimatizaci, tak i pro ostatní nezbytné provozy, kterými jsou například přední a zadní pomocné vysouvací propelery, Dynamic Positioning System a ostatní zařízení pro standardní manévry v přístavech. Jachta se pohybuje se strojním pohonem s nulovými emisemi a při plném výkonu je schopná dosáhnout rychlosti 15 uzlů.

Hlavní salon a společný kokpit se nalézají na stejné úrovni bez jakýchkoliv schodů a vytvářejí ucelený obytný prostor jak s dostatkem soukromí, tak i komfortní a bezpečný prostor pro společenská setkání. Absolutní světovou novinkou je, že majitelské apartmá, umístěné do zádi lodě, má svůj vlastní třetí kokpit, kde si majitelé mohou plně užívat svého soukromí.

Design interiéru vytvořila loděnice Wally společně s Droulers Architects a Studio Mario Sculli a majitelská sekce je vybavená dvěma královskými lůžky a jak on, tak i ona mají svou koupelnu a šatnu. Samozřejmě nechybí pracovna majitele. Sekce až pro šest hostů sestává z dvou kajut, z nichž každá je vybavená dvoulůžkem a jedním samostatným lůžkem. V salonu, který je umístěn nad motorovým prostorem, je pohodlné posezení až pro 8-10 osob a na pravoboku je navigační pracoviště. Salon je přímo napojen na dva kokpity, což dohromady tvoří skutečně velký prostor pro potřeby všech cestujících. Prostor pro posádku je spolu s kuchyní umístěn do přední části lodě, kde jsou kromě skladů také čtyři dvoulůžkové kajuty personálu.

Wally 145 je momentálně ve výstavbě v loděnici Persico Marine v italské Massa Carrara, která má dlouholeté strategické partnerství se značkou Wally. Jde o světově jedinečné zařízení, které se více jak 20 let specializuje na kompozitové konstrukce magajachet. Je jasné, že stavba Wally 145 je ojedinělou konstrukcí a představuje úspěšný start do nové epochy lodního průmyslu. Wally 145 bude podle harmonogramu prací spuštěna na vodu v květnu 2019.

V tuto chvíli má Wally současně ve výstavbě dvě další lodě, wallycento#4, která byla spuštěná na vodu letos v červenci a Wally 93, jejíž spuštění na vodu je naplánováno na jaro 2018.

 

Technické údaje

Celková délka            44,20 m

Šířka   9,50 m

Ponor  4,50 – 7,20 m

Suchá hmotnost        171 t

Plocha plachet           1038 m2 proti větru

Plocha plachet           1968 m2 na zadní vítr

Plachty           North Sails

Posádka          8 hostů + 8 posádka

Design exteriéru       German Frers/ Wally/Luca Bassani

Design interiéru        Wally/Droulers Architecture/Studio Sculli

Styling interiéru        Droulers Architecture

Nautická architektura           German Frers Naval Architecture

Strukturální engineering     Pure Design & Engineering

Stavba            Persico Marine, Italy / Wally Superyachts

Pohonný systém        2 x MAN D2676LE425 478 kW @ 2100 1/min

2 x elektromotor 60 kW

Zdroj el. Energie        2 x generátor 120 kW

Vysokonapěťový systém DC-BUS

2 x sada akumulátorů lithium-ion, každá 100 kW

Odsolovač       1200 l/h

Nádrže na vodu         3 000 l

Nádrže na palivo       15 000 l

Komunikační systém            Furuno, 2 x SatTv anténa INTELLIAN v80G

Navigační systém      Furuno and B&G

www.wally.com

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Ledoborce

Magazín | Boris Dacko
title

Inflated Wing Sails

Technické novinky | Petr Láska
Tabletový magazín MyBoat
Stahujte ZDARMA, čtěte offline!
AppStore Google Play