Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Kde končí selský rozum

Automechanik by se měl vyznat v autech, kynolog ve psech a vodohospodář ve vodních tocích. A nikdo by se jim neměl plést do jejich řemesla, protože každý dělá to, co umí. Laicky se tedy můžeme dohadovat, proč auto nejde, pes neštěká a voda neteče. Proč ne?

 

Sezóna pomalu končí, pro mnoho majitelů lodí bohužel dříve, než by chtěli. Opět nastala situace, kdy Povodí Vltavy začalo vypouštět naše přehrady už v půlce prázdnin. Mnoho mol lehlo do bahna nebo v lepším případě do písku, mnoho lodí bylo v ohrožení kontaktu se dnem a majitelé museli posouvat kotevní bóje na větší hloubku nebo vytáhnout své lodě předčasně z vody.

Za poslední tři roky je situace stále stejná, stav hladiny na Orlíku v roce 2015 si určitě všichni pamatují. Povodí Vltavy, státní podnik, se hájí minimálním průtokem dle manipulačního řádu. Kdo a kdy tento předpis vytvořil? Nestálo by za to v době, kdy se mluví o dlouhodobém katastrofálním suchu a nutnosti zadržovat vodu v krajině, tento předpis přehodnotit? Komu pomůže trocha vody vypuštěná z přehrady do řeky, když nad ní je stejně sucho? Jediným „rozumným“ důvodem by snad mohly být turbíny na řece pod přehradou, vydělávat se musí. Nebo snad, aby měli parníkáři, kteří v Praze vozí turisty, dost vody ve Vltavě? Zajímavé je, že Slapy byly celou sezónu plné, kdo z „důležitých“ tam asi má chatu?

Tento stav také určitě nevyhovuje ani rybářům, ani chatařům a ostatním uživatelům přehrad. Čí zájem je tedy nadřazený občanům, kteří si tohoto státního úředníka platí? Logické se jeví pustit jen tolik vody, kolik přiteče.

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Cannes Yachting Festival

Co se děje | Tomáš Kapička
title

Jeanneau Sun Odyssey 440

Představujeme | Petr Láska
Tabletový magazín MyBoat
Stahujte ZDARMA, čtěte offline!
AppStore Google Play