Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Výkon v první řadě

Loděnice Italia Yachts z Chioggia nedaleko Benátek měla dosud s názvem Italia 9.98 v nabídce pouze jeden čistokrevný performance cruiser, který své kvality dokazuje od roku 2016 v mnoha regatách. Nyní se připravuje podobný koncept, který o dva metry delší nese název Italia 11.98.

 

Pod design Italie 9.98 se podepsal Matteo Polli a jeho výtvor vyhrává nejen v českých rukách, kde za kormidlem krasavice Giulia sedává Jan Johan Hirnšal, tak i v rukách dalších posádek z řady dalších zemí. Italia 9.98 má na svém kontě dva světové tituly v handicapu ORCi pro léta 2015 a 2016 a její koncept crossoveru, který kombinuje čistokrevný výkon závoďáku s vnitřní dispozicí cruiseru, zaujal mnoho ambiciózních majitelů a účastníků regat.

Nyní loděnice vzala tento úspěšný projekt a opět ve spolupráci s designérem Metteem Polli vytvořila podobnou konstrukci, které má s označením 11.98 dva metry na délku navíc. Vnější velmi štíhlý vzhled, zejména pak v přední části lodě, jakoby zůstal téměř beze změn. Ve srovnání s menším úspěšným sourozencem je pochopitelně v zádi ještě širší. Tvar trupu především v jeho zadní části byl pro ideální proudění vody optimalizován v programu CFD (Computational Fluid Dynamics). V nabídce budou dvě provedení s identickým trupem, ale s odlišným tvarem nástavby v prostoru kokpitu a s odlišnou takeláží a oplachtěním. Verze performance bude ovládat štíhlý a extrémně dlouhý kormidelní list pínou, bude mít menší lavice v kokpitu, aby měla posádka během regaty více prostoru na práci. Stěžeň s ráhnem budou z uhlíkových kompozitů a své širší použití nalezne v takeláži namísto ocelových lanek dynema. Verze performance pak bude mít ve výbavě vše nezbytné pro nasazení spinakeru a samozřejmě v interiéru bude výrazně jednodušší.

Naopak verze s označením Club, jejíž cílem nebude až tak špičkový výkon jako jeho symbióza s nezbytným komfortem pro majitele, kteří rychlý jachting nespojují s asketickým způsobem života. Stěžeň, ráhno a dva páry sálingů budou ze slitin hliníku, stejně tak oplachtění nemusí nutně být pro hezký zážitek a vítězství v regatě to z vrcholu prémiové produkce. Ale může samozřejmě být, což záleží na volbě majitele. Lavice v kokpitu tedy budou větší a identický kormidelní systém bude ovládat dvojice kormidelních kol. Verze Club bude mít pevný čelen, na kterém nalezne své místo druhé rolovací zařízení pro genaker. Na část lodi pod čarou ponoru se naskytne u obou verzí stejný pohled s kýlem tvaru T.

Vnitřní layout je pro obě verze shodný s trojicí dvoulůžkových kajut s jedním sociálním zařízením. Verze Performance bude jen v jednodušším provedení a ve srovnání s verzí Club jí bude chybět kompletně vybavená kuchyně a navigační stolek. Pro turistickou verzi jsou na seznamu příplatkové výbavy obvyklé prvky ze segmentu povyšování bezpečnosti a komfortu ovládání a plavby. Přestože to není pro závoďáky typické, v nabídce příplatků nebude chybět ani týková paluba.

První Italia 11.98 je momentálně ve fázi stavby a s největší pravděpodobností opustí brány loděnice s příchodem léta 2018. Kompletní ceník samozřejmě ještě není v této fázi k dispozici, ale loděnice se netají sdělením orientační ceny, která bude včetně DPH oscilovat v blízkosti hodnoty 250 000 euro bez plachet.

 

Technické údaje

Celková délka            11,98 m

Délka trupu               11,65 m

Šířka                          3,98 m

Ponor                         2,10 m

Suchá hmotnost        6200 kg

Hlavní plachta           50,0 m2

Genua (106 %)         43,0 m2

Spinaker                 110,0 m2

ORC Handicap           590 GPH

Motor                      diesel 30 k/ saildrive

Nádrž na palivo         110 l

Nádrž na vodu           200 l

Design                     Matteo Polli

Cena vč. DPH           250 000 euro (bez plachet)

www.italiayachts.com

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

MASTERLAN vyráží do boje

Sport | Alan Kučera
title

European Yacht of the Year 2018

Co se děje | Petr Láska