Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Bente 39 na vodě

Je to rok a jeden měsíc od chvíle, kdy jsme psali v článku o novém konceptu rozrůstající se loděnice Bente. Jachtařskou veřejnost nepochybně zaujal její úvodní projekt Bente 24 a poté se výstavami prohnala její varianta s přídomkem Green, která v ekologickém duchu vznikla z pouze přírodních materiálů. Nedávno byla spuštěna na vodu větší sestra a dnes vlajková loď loděnice, Bente 39.

 

Bente 39 patří mezi další milníky této mladé a prosperující loděnice. Vlastně to není ani tak dlouho, co jsme psali o uvedení Bente 24 na trh. Za bezmála 5 let tato nenápadná loděnice, která začínala jako start-up, postavila již téměř stovku lodí. Takovým číslem by se rády prezentovaly některé více renomované značky. Loděnice spoléhá na neotřelý design, odlišné technologické provedení lodě a samozřejmě s možností úpravy dle zájmu zákazníka. Loděnice patří také mezi průkopníky v používání alternativních materiálů jako jsou přírodní vlákna a pryskyřice s cílem snížení uhlíkové stopy produkce a případné recyklace staré lodě. Bente 24 se také loni představilo v „eko“ variantě, kdy trup byl vyroben čistě z přírodních vláken namísto skelných a s balsovým jádrem namísto PVC pěny.

Ale nyní zpět k Bente 39. Říjnový víkend byla loď slavnostně pokřtěna. Jedná se o ultimativní stroj, určený pro opravdové vyznavače jachtingu, kteří se chtějí odlišit od současné produkce sériových lodí. Trup dlouhý 39 stop, což je necelých 12 metrů, má maximální šířku 4 metry. Loď se nabízí ve dvou variantách oplachtění podle vkusu a závodních ambicí zákazníka. Trup splňuje veškeré současné trendy – široký trup s plochým dnem a rovnými stěnami, doplněn o jasné hrany, které utváří tvář značky Bente. Hlavním lákadlem je bezesporu prosklená nástavba, která vytváří pocit lehkosti a zároveň jistým způsobem závodní charakter, se kterým se můžeme setkat u závodních lodí Class 40 nebo IMOCA. Autory návrhu lodě je stejně jako u Bente 24 studio Judel/Vrolijk, které patří v posledních letech mezi vyhledávaná studia. Na jejich kontě nalezneme práce na lodích jako je Dehler 38, mnoha modelů Hanse anebo řada lodí ze třídy MiniMaxi72.

S uvedením na trh a se zahájením sériové výroby se počítá až v roce 2019 a pro tuto příležitost je připravená speciální edice „39BEN Launch Edition“. Zákazníci, kteří si zakoupí lodě z této edice, budou mít právo zúčastnit se akce Bente Atlantic Circle (BAC). Jediné, co je neměnné, jsou formy trupu a paluby, kromě toho si může každý ze zákazníků ve spolupráci s loděnicí vytvořit svou individuálně konfigurovanou loď. Možnost individualizace se netýká pouze barev a materiálů v interiéru, ale také celé takeláže, veškerého kování, oplachtění a motoru s náhonem.

Loď bude nabízena ve třech provedeních kýlů - standardní, performance a swing kýl do lokalit s mělčí vodou. Jistě budeme o této lodi ještě psát, pokud loděnice uvolní více informací.

 

Technické údaje

Celková délka  11,90 m

Šířka    4,05 m

Ponor  1,95 m

Suchá hmotnost          6590 kg

Plocha plachet 89 m2

Plocha plachet se spinakerem 187 m2

Cena bez DPH            145 000 Euro

www.bente24.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Varta LCD Power Bank 7 800 mAh

Technické novinky | Petr Láska
title

Konference World Sailing

Co se děje | Petr Láska